Zasady bezpiecznego korzystania z systemu bankowości elektronicznej
- Chroń swoje hasła!
- Nie wchodź na stronę logowania do Systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku;
- Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych;
- Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł;
- Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach;
- Nie zapisuj loginu i hasła na urządzeniu – pamiętaj, że może ono trafić w niepowołane ręce.
- Nie instaluj oprogramowania pochodzącego z niewiadomego źródła, unikaj korzystania z programów typu peer-to-peer (P2P).
- Nie korzystaj z mechanizmów „kopiuj i wklej” w celu wprowadzenia numeru rachunku bankowego.
- Unikaj logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych);
- Dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki;
- Zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall);
- Dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa, oprogramowanie java, flash player oraz oprogramowanie do obsługi plików pdf były zawsze aktualne;
- Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję;
- Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu;
- Zanim podasz hasło – sprawdź certyfikat strony;
- Zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia – Wyloguj.
Dodatkowe informacje
Dodatkowo zachęcamy Państwa do zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa finansowego w bankowości elektronicznej opracowanymi przez Komisję Nadzoru Finansowego – pobierz.
Więcej informacji znajduje się na stronie Związku Banków Polskich: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci.
W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej, należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem.