DEPOZYTY GWARANTUJE
Menu
Zaloguj się

Dostępność

  1. Bank Spółdzielczy w Ełku (dalej zwany Bankiem) osobie ze szczególnymi potrzebami zapewnia wydanie dokumentów określonych w ust. 2 w tzw. formach dostępnych w terminie 7 dni od zgłoszenia takiej potrzeby.
  2. Wydanie w formie dostępnej dotyczy:
    • dokumentów objętych obowiązkami określonymi w art. 109 ust. 3 i ust. 4 Prawa bankowego, tzn. regulaminów rachunków bankowych, regulaminów wydawania i korzystania z instrumentów płatniczych, regulaminów usług bankowości elektronicznej, ogólnych warunków/regulaminów finansowania, kredytowania, tabel opłat i prowizji, standardowych wzorów umów, a także wszystkich innych rodzajów dokumentów niezależnie od ich tytułu, czy formy, a podlegających włączeniu w potencjalne lub obecne relacje umowne (np. wyciągi taryfy opłat i prowizji);
    • informacji określonych w treści art. 111 ustawy Prawo bankowe, tzn.
      1. stosowanych stawek oprocentowania środków na rachunkach bankowych, kredytów i pożyczek,
      2. stosowanych stawek prowizji i wysokość pobieranych opłat,
      3. terminów kapitalizacji odsetek,
      4. stosowanych kursów walutowych,
      5. bilansu ze sprawozdaniem z badania za ostatni okres podlegający badaniu,
      6. składu Zarządu i Rady Nadzorczej Banku,
      7. osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Banku,
      8. obszaru działania Banku,
      9. banku zrzeszającego.
  1. Stosowane wymogi techniczne dotyczące form dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie: nagrania audio, nagrania wizualnego treści w polskim języku migowym oraz wydruku w alfabecie Braille’a stosowane będą w zakresie przyjętych zwyczajowo zasad tworzenia dokumentów w ww. formach, w zakresie „czcionki wygodnej do czytania” dla pisemnego formatu, stosowane są przepisy Ustawy z dn. 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U, z 2019 r., poz. 848).
  2. Prawo do złożenia wniosku o wydanie dokumentów lub informacji w formie dostępnej mają:
    • wszystkie osoby (niezależnie od faktu bycia klientem Banku), osoby nie mające formalnej relacji z Bankiem ewentualnie rozważające skorzystanie z oferty – osoby wnioskujące nie mają obowiązku wykazywania interesu prawnego, czy statusu osoby ze szczególnymi potrzebami;
    • osoby konsumentów, rolnicy, jak i przedsiębiorcy oraz osoby występujące w imieniu przedsiębiorcy.
  3. Bank udostępnia formularz Wniosku o wydanie dokumentów lub informacji, na którym osoba zainteresowana może zgłosić potrzebę otrzymania dokumentów lub informacji w formie dostępnej. Osoba ze szczególnymi potrzebami może ubiegać się o wydanie dokumentów w wybranej przez siebie formie nie korzystając z formularza Banku, przy czym powinna wskazać, w jakiej formie i jakim kanałem życzy sobie udostępnienia danych, dokumentów lub informacji.
  4. Dyspozycja osoby ze szczególnymi potrzebami jest przyjmowana kanałem wykorzystywanym w Banku do określonego typu operacji, tj. na zasadach przyjętych również względem pozostałych klientów. Wnioski przyjmowane są w Placówkach Banku, także drogą elektroniczną.
  5. Wydanie dokumentów lub informacji w formie dostępnej ma charakter jednostkowy, tzn. nie powoduje stałej dyspozycji dotyczącej takiej formy i sposobu przekazu dokumentów lub informacji ze strony Banku do tej osoby. W przypadku późniejszego kontaktu należy każdorazowo informować Bank o formie, w jakiej osoba chce otrzymać wybrany dokument.

Wniosek